Totalt antall sidevisninger

onsdag 25. november 2009

En rosa drøm

Helt "tilfeldig" fikk jeg servert en hjemmelaget fantastisk rosa luftig drøm av en rips-iskrem hjemme hos ei flott jente på forsommern. Jeg spurte om jeg kunne få oppskrifta, hun hadde sett den på TV eller på internett, jeg husker ikke riktig... og oppskrifta - den fikk jeg! :o)

Nå er jeg så inderlig frekk og freidig at jeg legger den ut her. Dette er ingen iskrem. Dette er en opplevelse! For meg er det en frisk superdessert etter litt kraftig mat, eller som en smak av sommer hele året...

Den deles herved villig vekk. Nyt!

RIPS-ISKREM
5 dl rips (friske eller frosne, tines etter oppmåling)
2 dl sukker
2 eggehviter
1 knivsodd salt
Vispes godt, minimum 10 minutter

3 dl kremfløte
1 ts vaniljesukker
Piskes

Bland bærmassen og kremen.
Fryses enkelt i isbokser e.l.

Ingen kommentarer: