Totalt antall sidevisninger

lørdag 4. juli 2009

Med vatn opp til knea...

Åh, den som var en bekkeblom. Stå i vatn til kness og kjøle bena på varme sommerdager! Har akkurat vært sørpå svenskekysten og hilst på Fru Tropesommer. En vibrerende varmeboble laget gradestokken til 33,8 i skyggen på verandaen under markisa.

Første dagen nordpå igjen, var regnet en fantastisk nedkjøling av den overkokte ferieturisten jeg følte meg som. Etter 5 dager sørpå med hardjobbing for å unngå i tropevarmen, var jeg like fantastisk skinnende blåhvit på leggene som da jeg fór. Hvilket lager boblelatter i magen hver gang jeg tenker på det.

Klokt sagt: Når det er skikkelig sommer, er det godt å sitte i skyggen.

Jeg har, rett ut sagt, høy indre termostat og godt vinterisolasjon i meg sjøl. Derfor er det lett å la alle der sørpå Østlandet skal få glede seg hjertelig over tropedagene sine, mens jeg koser meg glugg over de nesten-arktiske temperaturer her høyt oppe på globusen.

Sommerens heteste tips må være å nyte sommeren slik den er, der du er :o)

Ingen kommentarer: