Totalt antall sidevisninger

fredag 29. mai 2009

O'herlige sommer!




Haha, jeg har hatt telefoner sørfra idag, hvor det ble meldt om herlig sommer og visstnok fare for 26 grader! Jeg kan melde at her nord i havgapet er det frisk stiv kuling fra sørvest nå. Disse struttende tulipanene som jeg puttet i jorda i fjor høst, har i vår stått til knes i snø og trosset gråkalde dager og digget de mange solvarme dagene innimellom. Vokst og vokst.

Så etterhvert utover i mai har det gått seg til, og de har fått mer farge og virkelig fått strekt seg mot sola og liksom bare GLEDET seg over å endelig nærme seg blomstring.

Og de siste dagene før kulingen satte inn (først fra nordøst og så fra sørvest, som om det er vanskelig å bestemme seg fra hvilken kan han skal ta det...) så foldet de seg endelig ut med sine friske farger og sin villighet.

Jeg syns de er noen helter disse blomstene! Til tross for skarpe vindrosser og tversover regnpisking, klarer de likevel å stå han av, og unngå å brekke eller visne bort i vindens jag.

De strutter og blomstrer og vaier i vinden, og virkelig VIL disse her. Mine fantastiske hverdagshelter! Stille og rolig blomstrer de til tross for humper i finansene og uvær rundt øra. Ekte fredsarbeid, folkens! Det må jeg si! :O)

1 kommentar:

Kystkvinnen sa...

Vi bor på ett herlig sted.
Som det heter i ordtaket:
Den som gleder seg over små ting, får mange gleder. Ha en hjerteglad og herlig sommer.