Totalt antall sidevisninger

torsdag 16. april 2009

Kamuflerte Masairumper og halvannalitere


Bruker dere Masaisko her? undret kunden. – Ja, har dokker ikkje sett for ei flott rumpe æ har fått etter at å begynte å bruke Masaisko på jobben, uttalte frisøren lattermildt. Og tittet skrått bort på sin kollega. Deretter gjorde hun en ekstra svung med bakstussen. Kunden fulgte henne med blikket. Alle lo. - Min nye stramme rumpe er et faktum, den er bare lettere kamuflert skjønner dere! Nå er ikke jeg sånn anlagt at jeg har det med å stirre spesielt lenge på damerumper, men ytterst i høyre øyekroken prøvde jeg likevel å ”se” nærmere på samtalens tema. Masairumpa. Forsiden på damebladet som lå foran meg lokket med artikkel om ”Hvordan få stram rumpe og flat mage på 21 dager”. Jeg hadde ikke en gang begynt å bla i det, slikt har man da hørt før. Dagens tema i salongen, var atskillig mer spennende. Kunden ved siden av så undrende og bittelitt skeptisk ut. Får man virkelig stram rumpe av å benytte skoene med det eksotiske navnet? Ja, jeg må si jeg lurte litt jeg også. Men jeg tidde stille med mine undringer. - Ja, det er helt sant, bedyret saksedamen som jobbet seg gjennom mitt hår. - Ja, men det hjelpe jo ikke når dine sko står parkert på bakrommet, kom det fra kollegaen. Latteren runget i salongen, som for øyeblikket kun var forbeholdt damer i ulik alder og fasong. Like greit, da menn neppe ville skjønt hva vi pratet om. Som sagt. Ikke har jeg det med å se på rumpene til andre damer, og ikke er jeg spesielt fokusert på fottøyet til folk heller. Enda jeg er dame. Unntakene må være når jeg ser folk som stilker seg sjanglende bortover parketten på svinhøye hæler som gir dem holdning som en gammel kalkun. Men jeg innrømmer det gjerne. Jeg ble litt nysgjerrig nå, og lot derfor som jeg skulle hente noe i vesken min, bare å få tatt undersåttene til min frisør nærmere i øyesyn. Jeg tittet bakover, på skrå under frisørstolen. Gummistøvler! Jaggu sto hun ikke der i lange, grønne gummistøvler. Det var altså sant at Masaiskoene hennes sto ubrukt på bakrommet. - Du merker det med en gang du begynner å bruke Masaiskoene, særlig rumpen og leggene, sa frisøren med gummistøvlene. Det er uvant for kroppen og stå slik å svaie, og man aktiverer andre muskegrupper… - Okey, jeg har hørt at de er bra for ryggen? - Ja, absolutt. Uten tvil, men de hjelper som sagt også på rumper og legger, kvitrer min frisør. Ja, når jeg bare husker å ta dem på… Jeg er egentlig veldig glad i støvler. I andre enden av salongen har nå en tredje frisør fanget opp temaet gjennom hårføhlerlyd og intens saksing. - Ja det er noe med disse kroppene, dere. Nylig møtte jeg en kar som ville vise meg six-packen sin. Og vet dere hva jeg svarte? Jo, at jeg for min del foretrakk nu halvannalitere! Det ble dørge stille i salongen. Føhnerne stilnet. Saksene falt nesten i bakken. Hva mente hun med halvannenlitere? Stillheten varte bare tre-fire sekund. Da oppfattet vi det. I mitt indre univers så jeg for meg både egne og andre bilringer. Ja, jeg innrømmer gjerne at min egen tidvis kan føles på den nevnte størrelsen. Jeg trakk den inn, under frisørkappen. Damebladet som lå foran meg ble med ett rasende interessant, og hurtig bladde jeg opp på side 14 der artikkelen om faste rumper og flate mager sto beskrevet. Der sto ingenting om Masairumper, men jeg vet råd nå for både det ene og det andre. Om 21 dager, da skal dere se meg! Med kamuflert Masairumpe og halvlitersmage. Sixpacken får vi snakke om en annen gang…

(Skrevet av Marianne Lovise Strand)

Ingen kommentarer: